Alfabetització de dones (WLP) Programa d'expansió

Visita del Programa WLP a Namo Budha

Dones Amics del Nepal

El Programa d’Alfabetització de Dones és un dels projectes que s’està executant a Katmandú des de novembre de 2015.

Aquest projecte es va establir amb l’objectiu d’alfabetitzar a aquelles dones que per un motiu o altre no han tingut l’oportunitat en el seu moment. Més de 1500 dones han sigut beneficiàries al llarg dels anys del projecte, el qual no es basa exclusivament en l’ensenyament, ja que també realitzen excursions culturals a diferents temples. De moment, les dones han visitat ja dos temples.

El 3 de novembre de 2017, vam fer la nostra segona visita al temple Namo Buddha. En total el grup constava de 15 persones, inclosos el nostre president i la nostra vicepresidenta (Enric i Anna), i una de les nostres voluntàries, la Marta. Vam començar la sortida a les 8:30 am. El viatge va resultar molt emocionant, doncs era la primera vegada que membres de la Junta de Barcelona van fer la visita amb el grup.

Namo Buddha és un petit poble situat a 40 km al sud-est de Katmandú. El seu temple, del mateix nom, és un dels llocs més importants de peregrinació i santificació budista al Nepal. Es creu que el rei Mahasattva va alimentar a la tigressa afamada amb la seva pròpia carn.

Vam arribar a Namo Buddha a les 11.30 a. m. En arribar vam visitar el temple i els monestirs. Hi havia diverses persones que es van reunir allà per adorar el déu i rebre benedicció. Després de visitar el “Gumba” (monestir), ens vam apropar a un petit bosc obert i vam dinar tots junts el deliciós àpat que van preparar les mateixes dones del programa.

Després de visitar Namo Buddha, la nostra següent parada va ser Sanga. Aquest lloc està situat al límit dels districtes de Bhaktapur i Kavrepalanchowk al Nepal, a uns 20 km de Katmandú. Quan vam arribar, vam veure l’estàtua de Shiva més alta del món, també anomenada “estàtua de Kailashnath Mahadev”. Vam visitar el lloc a fons i vam aprofitar per fer algunes fotos.

L’estàtua de Shiva està feta de coure, zinc i acer i té 44 metres d’altura.

Per finalitzar la nostra visita, ens vam aturar a la Plaça Durbar de Bhaktapur. Bhaktapur és un lloc popular, d’herència religiosa, cultural i històrica. Quan vam arribar, vam veure el gran temple de Nyatapol (temple de cinc pisos) i el palau de cinquanta-cinc finestres (construït pel rei Bhupaindra Malla). Després de visitar el temple, vam entrar a la Plaça Bhaktapur Durbar. Després de la visita, ens vam aturar en un petit bar Bhaktapur a prendre un te, en el qual vam poder provar Juju Dhau, dolç de quallada típic de la ciutat.

Bhaktapur és a 10 km de Kàtmandu i la Plaça Bhaktapur Durbar està reconeguda per la UNESCO com a patrimoni de la humanitat. Es tracta d’un lloc ben conegut per la cultura i la tradició newari.

Les dones del programa ho van passar en gran, igual que la resta de nosaltres que vam realitzar la visita, que podrem conservar grans records d’ella. A més, aquest tipus de visita és molt important per a elles, ja que en participar en aquest projecte, un cop hagin après a escriure i llegir, podran acostar-se als llocs culturals i veure’ls i gaudir-los amb una perspectiva diferent.