Esdeveniments

Ple absolut a l’acte al Palau Robert per l’inici de la celebració dels 30 anys d’Amics del Nepal

Èxit en la celebració dels 30 anys d’Amics del Nepal

Més d’un centenar de persones es van reunir ahir divendres 28 de març al Palau Robert de Barcelona per celebrar el 30 aniversari de l’associació Amics del Nepal.

Va ser un acte emotiu que va servir per compartir anècdotes i vivències d’aquests trenta anys treballant pels col·lectius més vulnerables del Nepal, però també per agrair tots els Amics i Amigues que ens donen suport i fan possible que cada any ajudem de forma directa 250 infants, joves i dones, i més de 500 persones de la comunitat en siguin també beneficiàries indirectes.

La celebració va estar plena de moments per recordar.

Estrena de documental

Es va estrenar del documental ’30 anys fent Amics’, de Miquel Comas, vicepresident d’Amics del Nepal.

Fer amics és sempre una aventura; descobrir el Nepal és sorprendre’s i no tan sols conèixer un món i els seus habitants, sinó també conèixer-se a un mateix. Des de 1995, l’associació ha teixit xarxes de suport en comunitats vulnerables, impulsant projectes d’educació, salut i sostenibilitat gràcies a la dedicació de més de 300 socis i voluntaris. Trenta anys de camí compartit, d’històries que es creuen i que construeixen una història, la d’Amics del Nepal. Aquest documental és una finestra a aquest viatge, a les veus i experiències que han donat forma a aquesta història.

Taula rodona amb amants del Nepal

Un dels moments esperats de la tarda, va ser també la celebració d’una taula rodona titulada ‘Nepal: passat, present i futur’, on van participar diferents ponents de renom compartint les seves experiències personals i professionals al Nepal.

Ferran Latorre, alpinista i guia de muntanya, que va ser el primer català i quart espanyol en escalar els 14 vuitmils del planeta sense oxigen, repte aconseguit el 2017 després de culminar l’escalada a l’Everest.

Lluís Belvis, que des de 1986 és el cònsol general honorari del Nepal a Barcelona. Com a alpinista fou cap de nombroses expedicions a l’Himàlaia.

Hug Cirici, dissenyador gràfic i realitzador audiovisual, entusiasta de les religions i filosofies orientals, va descobrir el budisme i l’hinduisme en un moment d’especial transcendència a la seva vida.

Pel Aced, metge i alpinista, que ha participat en expedicions l’Himàlaia, El Karakorum i als Andes del Perú.

Cèsar Comas Gras, pedagog i alpinista, que ha participat en expedicions l’Himàlaia, l’Indukusch, a l’Àfrica central i als Andes del Perú.

I fent de mestra de cerimònies Ester Pinart, corealitzadora i copresentadora del programa “Tots els matins del món” de Catalunya Música.

Agraïments a socis, voluntaris i equip professional

La part institucional de l’acte va acabar amb unes paraules de la presidenta i cofundadora de l’associació, Cristina Morales, que va agrair a totes les persones, empreses i institucions el suport que han donat a l’associació al llarg d’aquests anys, molts d’ells des de l’inici, altres que s’han anat sumant al llarg del camí i als que en el futur descobriran aquest meravellós país i també voldran col·laborar-hi.

Va agrair també la feina que fan els voluntaris, sense la qual seria impossible tirar endavant l’associació, i va posar en valor la gran tasca que realitza l’equip professional de persones de Katmandú, moltes de les quals han estat també beneficiaris des de petits de la mateixa associació. 

Regals commemoratius

Com en tota celebració, Amics del Nepal va presentar els dos regals commemoratius del 30 aniversari, una tassa i una tela de cotó.

El més destacat d’aquests regals no és la seva originalitat, sinó la seva il·lustració, que ha cedit solidàriament l’artista catalana Lourdes Garriga, i que simbolitza tots els valors de l’associació Amics del Nepal: generositat, compartir, tradició, cultura, resiliència, paisatges de somni…

I com no podia ser d’una altra manera, l’acte de celebració d’aquests 30 anys va acabar amb el tast de delícies nepaleses: sel roti i te amb llet. 

Gràcies, gràcies i gràcies!