El 21 de febrer de 2025, dinou estudiants del programa de Classes experimentals (EL), incloent alumnes de vuitè, novè i desè curs, van participar en una visita organitzativa a Women for Human Rights, Single Women Group (WHR Nepal), Budhanilkhantha, acompanyats pel personal i interns d’Amics del Nepal. L’objectiu de la visita era millorar la comprensió dels i les estudiants sobre els drets de les dones soles i qüestions més àmplies relacionades amb els drets de les dones al Nepal.
Fundada el 1994, WHR Nepal és una organització no governamental dedicada a defensar els drets i la dignitat de les dones soles (vídues) mentre lluita contra la discriminació de gènere i les injustícies socials. L’organització treballa per empoderar les dones a través de suport legal, incidència política, programes de desenvolupament d’habilitats i oportunitats econòmiques, garantint la seva participació activa en la societat.
Durant la visita, els i les estudiants van participar en debats enriquidors sobre els reptes que afronten les dones soles i les iniciatives que WHR Nepal ha posat en marxa per defensar els seus drets. Van tenir l’oportunitat de dur a terme una sessió de preguntes i respostes i una enquesta amb la responsable del programa, cosa que els va permetre conèixer de primera mà els esforços de l’organització en reformes polítiques, programes d’empoderament i accions comunitàries. Aquesta experiència interactiva va permetre als i les estudiants analitzar críticament les estructures socials i la necessitat de continuar defensant la igualtat de gènere.
Aquesta visita de camp va proporcionar una exposició valuosa a problemes reals, alineant-se amb l’exploració contínua dels i les estudiants sobre els drets de les dones en les seves Classes experimentals (EL). A mesura que es preparen per a les properes sessions d’EL, els coneixements i perspectives adquirits a WHR Nepal contribuiran a les seves discussions a l’esdeveniment final centrat en el tema del quart trimestre: els drets de les dones.







Aquest projecte és possible gràcies al suport de tots els socis d’Amics del Nepal i de les entitats col·laboradores:
